tjosan :D

Hej på er!
Vaknade halv 9 i morse :/
Typiskt när det är helg och man har sovmorgon... men jaja :)
Gick upp och bytte om sen åkte jag till stallet :)
Då mockade jag och gav kaninen mat och sen red jag ut en sväng på min plutt :)
Körde lite dressyr idag också ute och han var sjukt fin!
Så nöjd över dig min bebis!
När jag hade ridit gjorde jag hö påsar och vatten sen åkte jag hem :)
När jag kom hem bytte jag om :)
Gick upp till krossen(en skog) sen och räddade faktisk en katt :)
Det var såhär att igår på eftermiddagen så blev en katt uppjagad i ett träd där av en annan katt, katten klättrade så högt upp att den inte kunde komma ner sen...
Pappa och vi tog en stege igår och försökte få ner den också men stegen va för kort...
Så vi fick ju inte ner den då... :(
Så den låg där uppe hela natten :(
Sen idag då hade jag en kartong med pellets i som jag skakade så den skulle tro att det var mat och kanske gå ner...
Den försökte men vågade inte riktigt :/ Så jag stog där i kanske en halv timme, sen vänder katten sig om, ja går till andra sidan så ja ser ansiktet på den, då tar den tag i en gren och kommer ner :'D
Fatta hur glad ja blev!!
Vi skulle tagit hem den och gett den mat och så för den hade inget halsband men den var så skrämd, skygg och rädd så den kollade på mig glatt och sprang iväg :')
Usch kändes hemskt när den satt där uppe och kollade med ledsna ögon och mjauade :(
Men nu ska vi va glada för nu är den nere och är säkert hemma :)
När jag hade gjort det åkte familjen till farmor och åt lunch och fikade där :)
Påvägen hem åkte vi förbi sharpman och köpte en mugg salva till Akira för han börjar få lite mugg, köpte också fett till sadeln och pellets mineraler :)
När vi åkte hem så lämnade vi det i stallet och nu har jag varit hemma i kanske 40 minuter, ska nog baka bullar med mamma nu/snart tror jag :)

Här får ni en bild på den gulliga och modiga katten :) ♥

image description


image description
så här högt upp va den :'( syns typ inte men kolla noga så ser ni!! Allt fick inte plats på kortet så kke 10 meter till, till marken sen också :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0